2019年10月18日 星期五

英文歌詞翻譯 The Vamps - Missing You


I've had space and time to realize the grass ain't greener
我花了一些時間去了解別人的不一定更好
And I kinda miss my side
有點開始想念那些曾經
Know I shoulda listened when you told me the first time
早知道當初我一開始就聽你的
"You won't find another like me"
你再也遇不到跟我一樣的人了」
'Cause I'm sat here in my front room with a girl who ain't you
因為我坐在前房而身旁的女孩卻不是妳
Hopin' and prayin' you're breakin' up with another fool
祈禱著你會跟某個笨蛋分手
Who didn't hear the words that I hear on the same loop
沒聽過在我腦內重複撥放的那句話
"You won't find another like me"
你再也遇不到跟我一樣的人了」

Maybe I shoulda loved harder
也許當時我應該愛得更深
Put up more of a fight
加深感情而不是吵架
I know I could've been stronger tonight
我知道我今晚可以更堅強
I look for love, but there's a space inside my mind
我尋找愛情,但你總是佔據我的思緒
Where I keep on missing you, I keep on missing you
因為我一直想念著你,一直想念著你
If you've seen enough, know that I'll be right here
如過妳厭倦了其外面的世界,請記得我在這裡
Now with somebody new, I keep on missing you
即使已經有人陪伴,但我還是一直想念著你
You, you

I learned every lesson, no more guessing
我已受到每個教訓,不想再去猜想
No more reasons why I should be reminiscing
已經沒有任何理由讓我去回憶
Instead of saying how I feel (I feel)
不要再去述說我的感覺
Instead of running from what's real (Why)
不要再逃避整個世界
'Cause I can't keep all this weight on my shoulders
因為我無法承受這一切
I can't sleep while my bed's getting colder
在漸漸變冷的床上我仍然無法入睡
Strip it back and underneath, I know
追根究柢,我知道
I'm scared you'll find another like me
我害怕妳找到一個跟我一樣的

Maybe I shoulda loved harder
也許當時我應該愛得更深
Checked if you were alright
時不時地注意著妳
I know I could've seen things in a better light
我知道我應該可以更清楚地看事情
Now I realize
現在我知道了

I look for love, but there's a space inside my mind
我尋找愛情,但你總是佔據我的思緒
Where I keep on missing you, I keep on missing you
因為我一直想念著你,一直想念著你
If you've seen enough, know that I'll be right here
如過妳厭倦了外面的世界,請記得我在這裡
Not with somebody new, I keep on missing you
即使已經有人陪伴,但我還是一直想念著你
You, you
You, you

And even though there was nights
即使有些晚上
(I, I keep on missing, I, I keep on missing)
We'd fight until it subsides
我們吵架吵到沒力氣
(I, I keep on missing, I, I keep on missing)
And, God, you know that I tried (I, I keep on missing)
神啊,祢知道我努力了
But I keep on missing you (I, I keep on missing)
但我還是一直想念著你
You, you
You, you
You, you
You, you

0 意見:

張貼留言

Popular Posts