2019年10月7日 星期一

英文歌詞翻譯 Meghan Trainor - Title

If you want my love
想要得到我的愛
He gotta do what he does
必須要做該做的事
If you want these sweet like sugar Gucci lips
想要得到我甜蜜的Gucci紅脣
He gotta give it up
必須得先放棄
I know you think I'm cool
我知道你覺得我很酷
But I ain't one of the boys
但我是不屬於"男孩"的
No, don't be scared that I'm gon' tie you down
不用擔心我把你綁住
I need a little more
我只是需要更多

Baby, don't call me your friend
寶貝,不要我是你朋友
If I hear that word again
如果我再聽到一次
You might never get a chance to see me naked in your bed
你很可能再也看不到我裸體在你床上
And I know girls ain't hard to find
我也知道女孩到處都是
But if you think you wanna try
但如果你想試試
Then consider this an invitation to kiss my ass goodbye
就當作是"拜拜"的邀請函吧
Give me that title, title
給我那個名稱吧
Come on give me that title, title
快叫我那個名稱吧
Better give me that title, title
最好給我那名稱喔
Come on give me that title, title
快叫我那個名稱吧


If it ain't no thang
如果沒有什麼
I won't be hanging around
我才不會這裡瞎耗著
But don't blow up my shit at 3 AM saying
但別半夜三點打給我
"How you need me now?"
說你需要我
Don't call me boo
別叫我"寶貝"(一種寶貝叫法)
Like you're some kind of ghost (which you're a ghost)
好像你是鬼一樣(但你的確像鬼一樣)(守護靈或糾纏不清)
If you don't want me seeking other guys
如果你不想我去找其他男人
Well, here's what you need to know
你必須先知道這些

Yeah, said I'm a special kind of woman
對,說過我是特別的女人
I'm loving what you got, but I'm hating what you doing
我喜歡你,但我討厭你現在做的事
Gotta understand that I'm looking for a man
必須知道我在找一個男人
Who can get up on a bike, look ma, no hands
一個有擔當的男人(就是一個情景證明不是男孩而已)
You gotta show me off, off
你至少要演給我看
But you embarrassed, if that's the case I'm all gone
如果你覺得不好意思,只好說掰掰
You gotta treat me like a trophy, put me on the shelf
你要向像對待獎盃一樣對待我,把我保護得好好的
Or call something else
或其他東西(這裡指像獎盃會珍惜的東西)

0 意見:

張貼留言

Popular Posts